vrijdag 5 september 2014

Wie ben ik?

Hallo allemaal!



Ik ben Lisa de vries, ik kom uit Swifterbant en ik ben 21 jaar oud. Ik studeer op dit moment aan Hogeschool Utrecht, hier studeer ik de PABO. Ik heb voor deze opleiding gekozen omdat, het mij een heel goed gevoel geeft wanneer ik zie dat kinderen wat leren van mij. Ik vind het natuurlijk ook leuk om met kinderen te werken.



Bij het begin

Voordat ik ging studeren zat ik op het Almere college in Dronten, hier heb ik mijn vmbo-TL diploma gehaald. Na mijn vmbo diploma ben ik gaan studeren. Mijn eerste studie was onderwijsassistent MBO niveau 4. Ik vond dit erg makkelijk en dit ging mij erg goed af. Na 3 jaar studeren op het ROC Flevoland, heb ik ook mijn onderwijsassistent diploma gehaald, Maar toen ik aan die studie begon wist ik al dat er geen werk in zou zijn, ik zag dit voor mij meer als een tussenstudie naar het HBO, uiteindelijk ben ik na het ROC naar Windesheim Zwolle gegaan.(HBO)  Op het Windesheim heb ik de PABO gestudeerd. Nu was het alleen zo dat als je over wilden naar het volgende jaar dat je dan je reken en je taaltoets moest behalen. Mijn taaltoets ging mij goed af en die haalde ik in één keer maar mijn rekentoets daar in tegen heb ik na 3 keer niet gehaald en dat was het einde van Windesheim (je krijgt per studiejaar maar 3 kansen, op het Windesheim kon je niet blijven zitten).  Na mijn Windesheim avontuur moest ik besluiten wat ik verder wilden. Ik heb verschillende keuzetesten gedaan om te kijken of er andere opleidingen waren die ik net zo leuk vond als de PABO. Ik kon helaas niets anders vinden wat ik net zo leuk vindt als de PABO, daarom besloot ik om nog een jaar de PABO te gaan doen en om weer te beginnen met een frisse start, maar bij een frisse start horen ook weer 0 studiepunten. (op het Windesheim had ik 56 van de 60 studiepunten...bijna bij die P!)
Uiteindelijk heb ik voor Hogeschool Utrecht gekozen. Dit heb ik gedaan omdat, de leeromgeving en de school mij erg aanspraken. 

Op mijn weblog kun je verschillende lesideeen opdoen. Ik heb mijn weblog ingedeeld in de volgende domeinen:

vakken:
- Drama
- Beeldend onderwijs
- Muziek

reflecties:
- Reflectie beeldend onderwijs
- Reflectie drama


Aan de rechterkant ->  staan alle labels. Klik op de label waar jij naatoe wilt en het product of de reflectie verschijnt.


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten